keskiviikko 1. huhtikuuta 2015

Elämäntaparemontin väliaikatietoja

Olen täällä blogissa välillä kertonut ripauksia elämäntapamuutoksista, jotka koskevat meillä koko perhettä. Muutokset alkoivat viimekesän loppupuolella ja viimeisin "villitys" tässä pysyvään muutokseen pyrkivässä tavassa elää oli se, että aloin harrastamaan tiukan ruokavalion lisäksi ryhmäliikuntatunteja. Liikkumassa on tullut käytyä noin 5 kertaa viikossa ja ruokavaliossa on kutakuinkin pysytty. Mitä nyt yksi viikko meni niin, ettei minulle maistunut viikkoon oikein mikään. Söin noin 1000-1200kcal päivässä ja se on aivan liian vähän. Ja reissussa ollessamme ruokavaliossa pysyminen on ollut haastavaa ja olen joutunut reilusti soveltamaan sitä.

Tällainen väliajan kuuluminen tässä asiassa on se, että olen todellakin löytänyt keskivartaloon hallintaa ja vatsalihakseni! -Juurikin ne! Minulla on ollut vatsalihakset aivan täysin hukassa ja nyt pystyn tekemään 50 vatsalihasliikettä "kevyesti". ;) Se on ihan huippua. Lähtökohta kun on ollut "nolla".

Aika-ajoin olen saanut sen entisen tunteen pintaan, joka tulee kun liikkuu oikein kovin. Se euforinen tila sen jälkeen. Toivoisin, että saisin sen liitettyä kaikkiin liikuntakertoihin tai ainakin niin, että tuntisin sen viikottain. Liikunnan "iloa" en ihan kamalasti tunne edelleenkään, vaikka 7 viikkoa olen näin tiukkaan treenannutkin. Ja sitä ennenkin spinningissä käynyt. En voi ihan niinkään sanoa, ettenkö olisi joskus liikkumisesta nauttinut, mutta hyvin pitkälti tällainen ajatus minulla on ollut.

Konkreettisia tuloksia elämäntapamuutokseen liittyen ovat myös mittaustulokset. Sinällään niillä ei ole kamalasti merkitystä eikä minulla mitään "tavoitettakaan" ole missään vaiheessa ollut. Ainoastaan tavoite saavuttaa parempaa elämänlaatua ja edistää koko perheen terveyttä. Kuitenkin tämän projektin "sivutuotteena" on painoa karissut reippaasti yli 1kg/viikossa keskimäärin. Kokonaisuudessaan helmikuun alusta noin 9 kiloa. Mittanauhalla mittaamat tulokset ovat olleet myös ihan positiivisia, mikään paikka ei ainakaan ole kasvanut entisestään ja joistain paikoista on lähtenyt aika huikea määrä senttejä pienessä ajassa.

Tilanne jatkuu, elämäntapaa opetellaan ja liikkuminenkin näillänäkymin jatkuu ennallaan ainakin juhannukseen asti. Katsellaan sitten kesäkuussa uudemman kerran, mitä jatkossa touhuan.

Ps. Muutoksen tuulia elämäntavan lisäksi taitaa olla tulossa myös muilla elämän osa-alueilla ja niistä kenties myöhemmin informoin lisää. ;)





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti ilahduttaa minua, kiitos!