torstai 9. huhtikuuta 2015

Tätä minä ainakin olen kaivannut pihalleni (+ sisältää vinkin)

 Olen joskus antanut kehitysehdotuksia Biolanille, en nyt ihan täysin muista missä muodossa mutta tätä havu- ja rodolannoitetta olen heidän valikoimiinsa kaivannut. Se mikä juuri tästä tuotteesta tekee spesiaalin on tämä muoto missä se on! Eli raemaisen/jauhemaisen risteytys. Se ei olekaan epämääräinen, teollisen oloinen jauhe eikä neste, joka laitetaan kastelukannuun ja mietitään sitten, että milläköhän kannulla minä viimeksi lannoitinkaan kasvit ja voikohan sitä käyttää vielä muuhun juttuun.. Vaan se on suoraan kasvin juurelle tai  ihan juuristolle sopiva tuote! Näppärää kun voi vaan laittaa sen sinne ja kastella sitten esim. kasteluletkulla suoraan noita kasveja, ei enää sitä kannujen kanssa läträämistä siinä välissä.
 Tämä tuote myös tuoksuu "aidolle", toisin kuin kilpailijoiden tuotteet joita olen aiempina vuosina joutunut käyttämään. Ja onhan tämä LUOMUA. Ihan ykköstä.
Juuri äsken kävin surauttamassa alppiruusujen juurelle mittakipposelliset (joka toimii myös korkkina tälle purkille) ja kaadoin ämpärilliset lämmintä vettä niiden juurille. Tämä siis vielä vinkkinä teille, joilla myös on pihassa routaa vielä! Kraanasta niin lämmintä vettä kun vaan saa tulemaan noin 10 litraa per kasvi ja sinne vaan maahan, alkaa juuret saada nestekierron taas toimimaan ja ei tuo kevätaurinko vahingoita niin pahasti enää nestehukasta kärsiviä talvehtineita kasveja.



1 kommentti:

  1. Routaisia kasveja ei nimenomaan saa kastella ennen kuin maa on sula! Ja lannoitteita ei pidä laittaa ennen kuin on sulaa ja nestekierto on vauhdissa! T puutarhuri

    VastaaPoista

Jokainen kommentti ilahduttaa minua, kiitos!