lauantai 27. kesäkuuta 2015

Aurinkoista viikonloppua!

 Juhannus vietettiin maaseudulla ja saatiin samalla tavata isovanhempia ja muita sukulaisia ja ystäviä. Minua ilahdutti vuosia, vuosia sitten viimeksi tapaamani "vanha"ystävä, jonka kanssa meillä oli yhteensä 11 lapsen kahvittelutuokio. =) Juhannuksen vuoksi piha sai rehottaa noin viikon aivan omassa rauhassaan ja punalehtiruusu olikin alkanut kukkia pikkuhiljalleen..
 Pioneista varhaisin, tarhapioni oli avannut kerralla viisi suurta kukkaa etupihalla ja niitä olen tässä huokaillen ihastellutkin. Viileähköt ilmat lienevät syynä siihen, että kukinto monissakin kasveissa tuntuu kestävän vähän kauemmin kuin aiempina vuosina.
Sitten vielä pihan perälle katsaus. Olen tämän kevään ajan kasvatellut uutta nurmikkoaluetta tuonne pihan perälle ja siellä nuo valkoiset ovat uudet kasvilaatikkoni. Eivät vielä ihan kestä lähempää tarkastelua, sillä toinen maalikerros on sutimatta ja alue on vähän vielä vaiheessa. =) Kesän aikana olisi tarkoitus saada pihan aita-asiat kuntoon ja viimeinkin rakennettua se (siis aita) tuonne takapuolellekin tonttia.

To do -listaa pihalle

  • Aidan tekeminen
  • Pihakivetysten tekeminen loppuun (meillä on viimein asfaltti täällä kadulla!)
  • Varaston hyllyjen tekeminen ja järjesteleminen
  • Talon maalaushommat loppuun
Tuon pidempää listaa en ole uskaltanut tänä kesänä suunnitella, noissakin tuntuu olevan tekemistä kahdelle ihmiselle ja viidelle lapsoselle ihan liiaksi.

Hyvää viikonloppua! Itse olen tämän viikonlopun reissuhommissa Helsingissä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti ilahduttaa minua, kiitos!